Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

H σημερινή ερώτηση του βουλευτή κ. Ντόλιου και η απάντηση του κ. Παπαγεωργίου για τον ζεόλιθο στην βουλή

H σημερινή ερώτηση του βουλευτή κ. Ντόλιου και η απάντηση του κ. Παπαγεωργίου για τον ζεόλιθο στην βουλή.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.

(ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ: Σύμφωνα με την από 2.7.2013 εξουσιοδότηση του Σώματος επικυρώθηκαν με ευθύνη του Προεδρείου τα Πρακτικά της ΣΘ’ συνεδριάσεώς του, της Τρίτης 2 Ιουλίου 2013, σε ό,τι αφορά την ψήφιση στο σύνολο του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/16/ΕΕ, ρύθμιση θεμάτων της Ε.Λ.Τ.Ε, αναμόρφωση Οργανισμού του Ν.Σ.Κ. και άλλες διατάξεις»)

Παρακαλείται η κυρία Γραμματέας να ανακοινώσει τις αναφορές προς το Σώμα.

(Ανακοινώνονται προς το Σώμα από την κ. Αικατερίνη Ιγγλέζη, Βουλευτή Χαλκιδικής, τα ακόλουθα:

Ο Βουλευτής Πέλλας κ. Γεώργιος Καρασμάνης κατέθεσε αναφορά με την οποία ο Πρόεδρος του 4ου Περιφερειακού Τμήματος Κεντροδυτικής Μακεδονίας του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος εκφράζει την αντίθεσή του στις απαιτήσεις επιστροφών επιδοτήσεων του ΕΣΠΑ μέσω των τραπεζών.

Η Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Δέσποινα Χαραλαμπίδου κατέθεσε αναφορά με την οποία ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Βόρειας Ελλάδας και ο Σύνδεσμος Συνταξιούχων Σιδηροδρομικών Μακεδονίας-Θράκης αιτούνται την επάνδρωση γραφείου του ΤΑΥΤΕΚΩ στο Νομό Θεσσαλονίκης για την εξυπηρέτηση των εκεί ασφαλισμένων του Ταμείου.

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Βασίλειος-Νικόλαος Υψηλάντης κατέθεσε αναφορά με την οποία τα Σωματεία Δωδεκανησιακών Σωματείων Αθηνών-Πειραιώς, το Πολιτιστικό Σωματείο «Δωδεκανησιακή Μέλισσα» και ο Σύλλογος Απανταχού Καρπαθίων αιτούνται τη στήριξη της Πολιτείας για τη διατήρηση της έρευνας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης το έτος 2013 στην Κάρπαθο.

Ο Βουλευτής Φλώρινας κ. Αθανάσιος Γερμανίδης κατέθεσε αναφορά με την οποία η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Φλώρινας αιτείται την επίλυση θέματος σχετικά με τις πλασματικές εκτιμήσεις περί υπεράριθμων εκπαιδευτικών στο Νομό, που επηρεάζουν αρνητικά τη διαδικασία μεταθέσεων.

Ο Βουλευτής Β’ Αθηνών κ. Απόστολος Κακλαμάνης κατέθεσε αναφορά με την οποία το Σωματείο Διερμηνέων Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας αιτείται να συνεχιστεί η ίδια σε χρόνο και ποιότητα ενημέρωση των κωφών και βαρήκοων πολιτών που προσέφερε ως σήμερα η ΕΡΤ.

Η Βουλευτής Σάμου κ. Αγνή Καλογερή κατέθεσε αναφορά με την οποία το Πανσαμιακό Σωματείο ΑμεΑ και Φίλων «Νίκος Μένεγας «Ο ΙΚΑΡΟΣ» παραθέτει τα προβλήματα της λειτουργικής διαδικασίας διεκπεραίωσης των διαφορετικών Επιτροπών Κ.Ε.Π.Α. της Σάμου.

Η Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης κ. Σταυρούλα Ξουλίδου κατέθεσε αναφορά με την οποία η Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Ημαθίας διαμαρτύρεται για την επικείμενη μείωση των ωρών διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου.

Οι Βουλευτές Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Θεοδόσιος Κωνσταντινίδης και Β΄ Θεσσαλονίκης κ. Ελένη Γερασιμίδου κατέθεσαν αναφορά με την οποία η Τοπική Κοινότητα Καστανέων του Δήμου Ορεστιάδας Νομού Έβρου εκφράζουν τη διαμαρτυρία τους για την επικείμενη διακοπή λειτουργίας του τοπικού καταστήματος ΕΛ.ΤΑ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των

ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Επίκαιρες ερωτήσεις πρώτου κύκλου.

Η πρώτη με αριθμό 1643/1-7-2013 επίκαιρη ερώτηση του Β΄ Αντιπροέδρου της Βουλής και Βουλευτή Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γεωργίου Καλαντζή προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Νέας Καρβάλης Καβάλας – Τοξοτών Ξάνθης, δεν συζητείται λόγω κωλύματος του κυρίου Υπουργού και διαγράφεται.
Τώρα θα συζητηθεί η δεύτερη, με αριθμό 1649/1-7-2013 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού Χαλκιδικής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς - Ενωτικού Κοινωνικού Μετώπου κ. Αικατερίνης Ιγγλέζη προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, σχετικά με την εταιρεία «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.».

Στην επίκαιρη ερώτηση θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Καλαφάτης.

Ορίστε, κυρία Ιγγλέζη, έχετε το λόγο για δύο λεπτά προκειμένου να αναπτύξετε την ερώτησή σας.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΙΓΓΛΕΖΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το εξορυκτικό σχέδιο της «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.» στη Χαλκιδική είναι τεραστίων διαστάσεων και σε έναν τομέα, αυτόν των εξορύξεων, που είναι ο πλέον ρυπογόνος.

Παρά τις τεκμηριωμένες μελέτες πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και ανεξάρτητων επιστημόνων που προειδοποιούν για καταστροφικές και μη αναστρέψιμες επιπτώσεις στο περιβάλλον, στην υγεία και στις οικονομικές δραστηριότητες και παρά τις έντονες και διαρκείς αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας, η εταιρεία συνεχίζει τις εργασίες της στο όρος Κάκκαβος και το κράτος συνεχίζει να τη στηρίζει. Από την έναρξη των δραστηριοτήτων της «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.», οι παρατυπίες και οι παρανομίες διαδέχονται η μία την άλλη.

Ταυτόχρονα, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους που αδειοδότησε μία τέτοιου είδους και μεγέθους δραστηριότητα, είναι απόντες. Όσες καταγγελίες έχουν γίνει προέρχονται από πολίτες και η εταιρεία δεν υπόκειται σε κανενός είδους έλεγχο από αρμόδιους θεσμοθετημένους φορείς και οργανισμούς.

Χαρακτηριστικά σας αναφέρω πως τον Απρίλιο καταγγέλθηκε ότι εκροές υγρών αποβλήτων στην περιοχή της Ολυμπιάδας, προερχόμενες από το εργοστάσιο εμπλουτισμού της «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.», μόλυναν ρέματα με βαρέα και τοξικά μέταλλα σε περιεκτικότητες που υπερβαίνουν κατά πολύ τα θεσμοθετημένα όρια τόσο για τους αποδέκτες όσο και για τη χρήση του νερού. Οι επιθεωρητές περιβάλλοντος επισκέφθηκαν για αυτοψία την περιοχή -μετά από δική μας καταγγελία και όχι ως μέρος τακτικών ελέγχων που οφείλουν να διενεργούν- κι εδώ και τρεις μήνες δεν έχουν καταθέσει κανένα πόρισμα.

Πριν από λίγες εβδομάδες, η Πολεοδομία διέταξε τη διακοπή εργασιών στις Σκουριές καθώς διαπιστώθηκαν εκτεταμένες εκσκαφές και άλλες κατασκευές χωρίς άδεια. Με απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας δύο μέρες αργότερα ανέστειλε αυτήν την εντολή, αναφερόμενο όμως μόνο στις αναγκαίες εργασίες για εγκατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού. Η «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.» συνεχίζει να κάνει οικοδομικές εργασίες, εκσκαφές, επιχωματώσεις, τοποθέτηση κοντέινερς, που δεν σχετίζονται με τον μηχανολογικό εξοπλισμό και εξακολουθούν να είναι παράνομες.

Το πλέον εξόφθαλμο παράδειγμα κρατικής αυθαιρεσίας αποτελεί η αδειοδότηση επεμβάσεων στα ρέματα «Καρατζάς» και «Λοτσάνικο», χωρίς προηγουμένως να έχουν καθοριστεί οι οριογραμμές των ρεμάτων. Χωρίς αυτήν την οριοθέτηση οποιαδήποτε επέμβαση και παρέμβαση καθίσταται παράνομη, γεγονός που επιβεβαιώνεται τόσο από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας -τη 1492/2013- όσο και από την απόφαση του Πρωτοδικείου Χαλκιδικής στις 26/6/2013.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι όποιες επεμβάσεις και εργασίες της «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.» προκαλούν εκτεταμένες και μη αναστρέψιμες καταστροφές στο περιβάλλον και στην υγεία κατοίκων και επισκεπτών, ότι οι παράνομες εργασίες της εταιρείας δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην ποιότητα και ποσότητα των ζωτικής σημασίας υδάτων της περιοχής, ότι το κράτος οφείλει να ελέγχει τη λειτουργία των εταιρειών, να αποτρέπει παρανομίες και να προστατεύει τόσο το δημόσιο συμφέρον όσο και την υγεία των πολιτών και την ποιότητα της ζωής τους σας ρωτάω, κύριε Υπουργέ:
Θα συνεχίσετε να υποστηρίζετε και να αδειοδοτείτε δραστηριότητες που εγκυμονούν κινδύνους και δεν διαθέτουν τα προαπαιτούμενα δικαιολογητικά; Προτίθεστε να θέσετε σε λειτουργία τους θεσμοθετημένους ελεγκτικούς μηχανισμούς, ώστε να μην αναγκάζονται οι πολίτες να επιτελούν αυτόν το ρόλο με κίνδυνο την παραπομπή τους στη δικαιοσύνη αλλά και κίνδυνο για τη σωματική τους ακεραιότητα;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Καλαφάτης, έχει το λόγο για τρία λεπτά.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η προστασία του περιβάλλοντος, η διασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξης και η εξασφάλιση της υγείας των πολιτών αποτελούν αδιαπραγμάτευτους στόχους και απόλυτη προτεραιότητα για το ΥΠΕΚΑ. Στο πλαίσιο αυτό η ευθύνη και η αρμοδιότητα του ΥΠΕΚΑ δεν περιορίζονται σε μια απόφαση έκδοσης περιβαλλοντικών όρων, αλλά αντίθετα οι υπηρεσίες μας αξιολογούν οποιοδήποτε έγγραφο, πληροφορία ή μελέτη που σχετίζεται με θέματα της αρμοδιότητάς μας.

Έτσι, σε περιπτώσεις που κατά την εφαρμογή των περιβαλλοντικών όρων διαπιστώνονται από τα πορίσματα των τακτικών και έκτακτων επιθεωρήσεων που διενεργούνται από τις υπηρεσίες μας δυσμενείς επιπτώσεις και προβλήματα υποβάθμισης του περιβάλλοντος ή αν παρατηρηθούν επιπτώσεις στο περιβάλλον που δεν είχαν προβλεφθεί από τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, τότε επιβάλλονται πρόσθετοι περιβαλλοντικοί όροι ή τροποποιούνται οι αρχικοί. Αν κριθεί αναγκαίο θα ζητηθεί εκπόνηση νέας μελέτης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών. Θα επιβληθούν δε και συμπληρωματικά αντισταθμιστικά μέτρα. Πρόκειται για ένα δυναμικό και ευέλικτο σύστημα που λαμβάνει υπόψη τις μεταβαλλόμενες συνθήκες και δεν παραμένει στατικό.

Υπό το πρίσμα αυτό οι υπηρεσίες μας προέβησαν σε άμεσο έλεγχο των σημείων διαφυγής υγρών αποβλήτων που αναφέρονται στην καταγγελία και αναμένονται τα αποτελέσματα των χημικών αναλύσεων.

Να ληφθεί δε υπόψη ότι έχει ενταχθεί το σύνολο του έργου στις προτεραιότητές μας και γίνονται συστηματικές προσπάθειες για τον έλεγχο και την παρακολούθησή του. Μέχρι σήμερα έχουν διενεργηθεί έλεγχοι σε άλλα τμήματα του έργου. Ο έλεγχος στο εργοστάσιο εμπλουτισμού της Ολυμπιάδας, που ξεκίνησε τη λειτουργία του πρόσφατα, είναι ενταγμένος στο άμεσο πρόγραμμα επιθεωρήσεων.

Σε περίπτωση που διαπιστωθούν από τον έλεγχο παραβάσεις αυτονόητο είναι ότι θα ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία επιβολής κυρώσεων του άρθρου 9 του ν.2947/2001. Η διαδικασία προβλέπει σύνταξη έκθεσης ελέγχου, επίδοση στον παραβάτη, κλήση αυτού σε απολογία, σύνταξη αιτιολογημένης πράξης βεβαίωσης παράβασης και τέλος, εισήγηση επιβολής προστίμου.

Σε σχέση με τις οικοδομικές εργασίες, κατά το άρθρο 67 του Μεταλλευτικού Κώδικα ο μεταλλειοκτήτης δικαιούται να προβαίνει σε όλες τις προς άσκηση του δικαιώματός του εργασίες, να εκτελεί συναφή έργα, καθώς και να ανεγείρει τις αναγκαίες εγκαταστάσεις επιφανειακά και υπόγεια.

Σύμφωνα τώρα με την οικονομικοτεχνική μελέτη του έργου, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της άδειας εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού της μονάδας εμπλουτισμού Σκουριών, τα έργα ανέγερσης των σταθερών μεταλλευτικών εγκαταστάσεων επεξεργασίας αναλύονται σε δύο κατηγορίες: Στην κατηγορία Α΄, η οποία περιλαμβάνει κατασκευές έδρασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, δηλαδή διαμορφώσεις χώρων, βοηθητικές εγκαταστάσεις, κατασκευές από σκυρόδεμα και μεταλλικές και την κατηγορία Β΄, η οποία περιλαμβάνει δομικές κατασκευές, δηλαδή κτήρια, κατασκευές από σκυρόδεμα, διαμόρφωση εξωτερικών όψεων, φινιρίσματα και στεγανώσεις.

Μετά την εντολή διακοπής οικοδομικών εργασιών στο εργοτάξιο Σκουριών που εξέδωσε η Πολεοδομία του Δήμου Αριστοτέλη ακολούθησε αυτοψία από μηχανικούς της Γενικής Διεύθυνσης Φυσικού Πλούτου του ΥΠΕΚΑ και της Επιθεώρησης Μεταλλείων Βορείου Ελλάδος.

Σκοπός ήταν να διαπιστωθεί εάν οι εκτελούμενες εργασίες από την εταιρεία στο μεταλλείο Σκουριών γίνονται σύμφωνα με τις εκδοθείσες από το ΥΠΕΚΑ άδειες.

Η αυτοψία πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιουνίου, μόλις πριν από δύο εβδομάδες δηλαδή, και οι μηχανικοί διαπίστωσαν τα εξής:

Πρώτον, οι εκτελεσθείσες εργασίες μέχρι την ημέρα της αυτοψίας ήταν σύμφωνες με την άδεια εγκατάστασης την οποία εξέδωσε η Διεύθυνση Μεταλλευτικών και Βιομηχανικών Ορυκτών, σύμφωνα με το άρθρο 158 του ν.δ 210/73, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και σύμφωνα με τις αντίστοιχες διατάξεις του άρθρου 103 του Κανονισμού Μεταλλευτικών και Λατομικών Εργασιών.

Οι εκτελεσθείσες εργασίες αποτελούν εργασίες διαμόρφωσης χώρων και εντάσσονται στην κατηγορία Α΄ της εγκεκριμένης οικονομικοτεχνικής μελέτης, την οποία σας προανέφερα.

Τρίτον, οι παρασκευασμένοι οικίσκοι, τα κοινώς λεγόμενα «κοντέινερς», είναι προσωρινά καταλύματα και αποθήκες εξυπηρέτησης των εργαζομένων και των εργασιών προπαρασκευής του μεταλλείου, τα οποία καταλύματα αποτελούν υποχρέωση του εκμεταλλευτή, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του Κανονισμού Μεταλλευτικών και Λατομικών Εργασιών, άρθρο το οποίο αναφέρεται στη στέγαση, στους χώρους υγιεινής και στους χώρους ανάπαυσης.

Γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, απ’ όσα σας ανέφερα, ότι οι άδειες και οι εγκρίσεις που έχουν εκδοθεί από τη Γενική Διεύθυνση Φυσικού Πλούτου του Υπουργείου μας καλύπτουν τις απαιτήσεις της μεταλλευτικής νομοθεσίας για την εγκατάσταση των μηχανημάτων μεταφοράς και επεξεργασίας, δηλαδή για τα σιλό, τις ταινίες μεταφοράς τους, τους μύλους κ.λπ.. Οι δε εκτελούμενες εργασίες, τουλάχιστον μέχρι την ημέρα της αυτοψίας των μηχανικών του ΥΠΕΚΑ και του ΕΜΒΕ, γίνονται σύμφωνα με τις εκδοθείσες άδειες του Υπουργείου μας.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ευχαριστούμε κι εμείς.
Η κ. Αικατερίνη Ιγγλέζη έχει το λόγο για τρία λεπτά, για τη δευτερολογία της.
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΙΓΓΛΕΖΗ: Κύριε Υπουργέ, σχετικά με τις επεμβάσεις στο ρέμα «Καρατζά» δεν μου απαντήσατε τίποτα.

Σας το είχε επισημάνει την 1η Οκτωβρίου ο Διευθυντής Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης με έγγραφό του, γράφοντάς σας: «Επειδή οι επεμβάσεις που θα πραγματοποιηθούν εντός της παραχωρηθείσας έκτασης της περιοχής των Σκουριών θα είναι εκτεταμένες και θα έχουν μη αντιστρεπτό χαρακτήρα, παρακαλούμε να μας πληροφορήσετε αν μπορεί να προχωρήσει παντού σε υλοτομίες».

Εσείς δώσατε εντολή ως Υπουργείο να γίνουν οι επεμβάσεις σε όλη την παραχωρηθείσα έκταση. Δεν είχατε υπ’ όψιν σας ότι δεν υπάρχει οριοθέτηση των ρεμάτων τόσο του «Καρατζά» όσο και του «Λοτσάνικου»;

Έχετε υπ’ όψιν σας, κύριε Υπουργέ, για τι ρέματα μιλάμε; Είναι φαράγγια κυριολεκτικά, δεν είναι απλά ρεματάκια. Θα σας καλούσα μάλιστα, κύριε Υπουργέ, να έρθετε στη Χαλκιδική, να ανεβείτε στην περιοχή των Σκουριών και να δείτε από κοντά για τι καταστροφή μιλάμε, χωρίς να τηρούνται όλοι οι περιβαλλοντικοί όροι. Έχουμε ήδη σημειώσει –και θα επανέλθω με ερώτησή μου σχετικά με αυτούς- δεκαοκτώ περιβαλλοντικούς όρους οι οποίοι δεν τηρούνται.

Όμως, πέραν του ότι δεν τηρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι, ποιος το ελέγχει; Χθες ήμουν στους επιθεωρητές περιβάλλοντος. Πόσους ελέγχους έχουν κάνει μέχρι τώρα; Κανέναν. Εκτός από τον έλεγχο που έκαναν όταν τους καλέσαμε στην Ολυμπιάδα για να δουν τι γίνεται με τα νερά, δεν έκαναν κανέναν άλλο έλεγχο. Οι ίδιοι παραδέχθηκαν ότι δεν έχουν κάνει κανέναν έλεγχο στο εργοστάσιο της Ολυμπιάδας. Οι ίδιοι παραδέχθηκαν επίσης ότι δεν μπορούν, δεν φτάνει το προσωπικό για να κάνει τους ελέγχους οι οποίοι πρέπει να γίνονται σε αυτήν την περιοχή.

Μιλάμε για το μεγαλύτερο έργο, που έχει μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα, κι έχετε επτά ή οκτώ επιθεωρητές περιβάλλοντος όλους κι όλους στη Θεσσαλονίκη!

Αναγνωρίζετε κι εσείς νομίζω τον κίνδυνο περιβαλλοντικής καταστροφής που επίκειται στην περιοχή και προσπαθείτε να καθησυχάσετε τους πολίτες, λέγοντας ότι οι έλεγχοι θα είναι εξονυχιστικοί. Δεν δείχνετε όμως καμία τέτοια πρόθεση στην πράξη και ακόμα δεν έχει αρχίσει καλά καλά το έργο. Από την αρχή παρανομούν. Το έχουν παραδεχθεί και οι ίδιοι δημοσίως.

Ο Πρωθυπουργός δήλωσε ότι η επένδυση θα προχωρήσει με κάθε κόστος. Τι σημαίνει για το Υπουργείο Περιβάλλοντος αυτό; Με κόστος την καταστροφή του περιβάλλοντος και την παραβίαση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας; Πού είναι η «ΕΠΙΤΗΡΩ», που προβλέπεται στην ΑΕΠΟ; Είναι η Επιτροπή Τήρησης Περιβαλλοντικών Όρων και δεν λειτουργεί. Είναι ανύπαρκτη.

Έτσι, λοιπόν, επιβεβαιώνονται καθημερινά οι φόβοι των κατοίκων. Το δήθεν επενδυτικό αυτό σχέδιο θα οδηγήσει στην περιβαλλοντική, άρα και στην οικονομική καταστροφή της Χαλκιδικής και το κράτος για άλλη μία φορά είναι ανίκανο να προστατεύσει τους πολίτες.

Η Κυβέρνησή σας κουνάει το δάκτυλο στους κατοίκους της Χαλκιδικής και τους μιλάει για νομιμότητα. Αλήθεια, για ποια νομιμότητα μιλάτε και για ποιους ισχύει αυτή; Πάντως όχι για την πολυεθνική El Dorado. Αυτή έχει μετατρέψει την περιοχή σε φρούριο. Οι δημόσιες αρχές, όπως οι δασικοί υπάλληλοι που θέλουν να κινηθούν στο δημόσιο δασικό δρόμο, πρέπει να δείξουν ταυτότητες. Σ’ εμένα τρεις φορές απαγόρευσαν τη διέλευση. Μην κουνάτε, λοιπόν, πια το δάκτυλο στους κατοίκους. Δεν κάνουν τίποτα περισσότερο από αυτό που τους επιβάλλει το Σύνταγμα, αυτό που είναι το πλέον ιερό απ’ όλα τα δίκαιά του και το πλέον απαραίτητο απ’ όλα τα χρέη του, όπως έλεγε και ο Ρήγας Φεραίος.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ολοκληρώνετε, κυρία συνάδελφε.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΙΓΓΛΕΖΗ: Κουνήστε το δάκτυλο στους δικούς σας ελεγκτικούς μηχανισμούς. Κουνήστε επιτέλους το δάκτυλο στην πολυεθνική εταιρεία και στο μεγαλοεργολάβο συνεταίρο της. Τι φοβάστε; Μη σας πουν και εσάς ότι τρομοκρατείτε τους επενδυτές, όπως ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.; Μην τυχόν τρομάξουν από τη νομιμότητα που θα τους στερήσει υπερκέρδη και φύγουν; Ε, τότε θα έχει δίκιο ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. που λέει ότι αυτές δεν είναι επενδύσεις, είναι «πειρατείες».

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο για τρία λεπτά.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής): Κυρία συνάδελφε, για το έργο στις Σκουριές Χαλκιδικής και τις υποβληθείσες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων έγινε εκτίμηση όλων των πιθανών επιπτώσεών τους στο σύνολο των περιβαλλοντικών μέσων και παραμέτρων, περιλαμβανομένου και του φυσικού και του ανθρωπογενούς και του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Απ’ όσα ανέφερα στην πρωτολογία μου, νομίζω ότι καθίσταται σαφές το έμπρακτο ενδιαφέρον του ΥΠΕΚΑ για την αυστηρή και απαρέγκλιτη τήρηση των περιβαλλοντικών όρων. Αυτήν τη στιγμή, απ’ όσο μπορώ να γνωρίζω, έχουν διακοπεί οι εργασίες υλοτόμησης στην περιοχή του ρέματος Λάκκος Καρατζά, προκειμένου από την εκτέλεση τεχνικών εργασιών να επιτευχθεί ο καθορισμός της οριογραμμής του ρέματος στο οποίο αναφέρεστε και εσείς.

Κυρία συνάδελφε, ανάπτυξη και περιβαλλοντική ευθύνη είναι έννοιες που μπορούν να περπατήσουν μαζί μέσα στη σύγχρονη κοινωνία, γιατί μπορούμε και να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας, αλλά και να διαφυλάξουμε το φυσικό μας περιβάλλον. Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι απτή πραγματικότητα, η οποία διασφαλίζεται από το σύγχρονο νομικό πλαίσιο, τους αυστηρούς ελεγκτικούς μηχανισμούς, τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις και τη διεθνή εμπειρία.

Σε αυτήν τη δύσκολη οικονομική συγκυρία οφείλουμε να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους πλουτοπαραγωγικούς πόρους της πατρίδας μας, προκειμένου να δημιουργήσουμε συνθήκες ανάπτυξης και ενίσχυσης της οικονομίας. Για το σκοπό αυτό ο ορυκτός πλούτος της χώρας μας είναι ενταγμένος στη δική μας αναπτυξιακή στρατηγική ως βασικό αναπτυξιακό εργαλείο και ως κοινωνικό αγαθό, γιατί οι χώρες που δραστηριοποιούνται οργανωμένα σε αυτό το χώρο κερδίζουν ραγδαίους ρυθμούς ανάπτυξης, χαμηλά επίπεδα ανεργίας και αύξηση των εισοδημάτων.

Επομένως, ευθύνη της πολιτείας είναι να διασφαλίσει την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, εξασφαλίζοντας νέες θέσεις εργασίας και έσοδα για το κράτος, με τρόπο όμως που να ωφελείται ολόκληρη η κοινωνία και να μην βλάπτεται και παραβλέπεται το φυσικό περιβάλλον. Το όραμά μας είναι ένα αναπτυξιακό πλάνο που θα υπηρετεί το εθνικό συμφέρον, θα προσφέρει όλα τα απαραίτητα εργαλεία και κίνητρα για επενδύσεις ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε παραγωγικού τομέα και ταυτόχρονα θα διασφαλίζει την ισόρροπη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος.

Επαναλαμβάνω, κλείνοντας, κυρία συνάδελφε, ότι η προστασία του περιβάλλοντος και η εξασφάλιση της υγείας των πολιτών αποτελεί ύψιστη προτεραιότητά μας και σε καμία περίπτωση το έργο στις Σκουριές δεν αποτελεί εξαίρεση από τον κανόνα αυτό.
Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ευχαριστούμε και εμείς.

Προχωρούμε στην τρίτη με αριθμό 1642/1-7-2013 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Έβρου του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Γεωργίου Ντόλιου προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, σχετικά με την αξιοποίηση του ζεόλιθου στο Νομό Έβρου.
Στην επίκαιρη ερώτηση του κυρίου συναδέλφου θα απαντήσει ο Υφυπουργός κ. Παπαγεωργίου.
Κύριε Ντόλιο, έχετε το λόγο για δύο λεπτά, για να αναπτύξετε την ερώτησή σας.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΤΟΛΙΟΣ: Είναι μια νέα επίκαιρη ερώτηση, κύριε Υπουργέ, για το ίδιο θέμα, η οποία, επειδή αναβλήθηκε μία εβδομάδα, μάλλον ξεπεράστηκε ήδη από τις εξελίξεις. Πρόκειται για το γνωστό θέμα, το οποίο εδώ και δέκα χρόνια παραμένει σε μια εκκρεμότητα. Ενώ μιλάμε όλοι για την ανάγκη αξιοποίησης των πλουτοπαραγωγικών πηγών, το ζεόλιθο στον Έβρο και στην Ελλάδα δεν τον αξιοποιούμε. Δεν υπάρχει ελληνικός ζεόλιθος σήμερα στην αγορά.

Ποια είναι η νέα εξέλιξη που υπήρξε και με υποχρέωσε να επαναφέρω την επίκαιρη ερώτηση; Με παραγγελία της πολιτικής ηγεσίας -του Υπουργείου στην ουσία- μετά από μηνυτήρια αναφορά, προκλήθηκε μια εισαγγελική διάταξη από τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ορεστιάδας, η οποία θρυμματίζει κυριολεκτικά όλες τις αντιρρήσεις και όλα τα επιχειρήματα τα οποία οι υπηρεσίες του Υπουργείου σας κατά καιρούς έχουν προβάλλει. Ένα-ένα τα επιχειρήματα κυριολεκτικά θρυμματίζονται. Και όχι μόνο αυτό, αλλά η διάταξη αυτή εστάλη στον Αντιεισαγγελέα Εφετών της Ροδόπης, ο οποίος επικύρωσε, κατά κάποιον τρόπο, τη διάταξη του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ορεστιάδας.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης απευθύνθηκε -όπως πληροφορήθηκα- με επιστολή στο Υπουργείο, με την οποία ζητούσε τη γνώμη σας για το τι πρέπει να πράξει. Ήδη, είχε καταγγείλει την απ’ ευθείας μίσθωση. Ήδη, επειδή πληροφορήθηκε ότι υπάρχει αυτή η εισαγγελική διάταξη, ανέστειλε την καταγγελία του.

Δεν ξέρω αν απαντήσατε εσείς ως Υπουργείο. Εκείνο που ξέρω, γιατί δημοσιεύτηκε στη «Διαύγεια», είναι ότι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης επανέφερε το καθεστώς της απ’ ευθείας μίσθωσης στη συγκεκριμένη εταιρεία για την συγκεκριμένη περιοχή του τριγώνου του Έβρου.

Επομένως, το μόνο ερώτημα ή το μόνο θέμα το οποίο υπάρχει τώρα είναι η άδεια εκμετάλλευσης, η οποία θα πρέπει να παραχωρηθεί από το Υπουργείο. Αλλιώς, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε ένα σίριαλ στο οποίο έχουν εμπλακεί τρεις Πρωθυπουργοί, έχει εμπλακεί απίστευτος αριθμός Υπουργών, έχουν εμπλακεί τρεις ή τέσσερις Γενικοί Γραμματείς Περιφερειών Κρατικών ή Αποκεντρωμένων Διοικήσεων σήμερα, εκ των οποίων κάποιοι είναι και Υπουργοί. Πραγματικά, καγχάζει με το ελληνικό κράτος η τοπική κοινωνία του Έβρου.

Το πρώτο ερώτημά μου απαντήθηκε ήδη από τις εξελίξεις.

Το δεύτερο ερώτημα, που είναι και πολύ συγκεκριμένο, είναι το εξής: Τι σκέφτεται να κάνει πλέον το Υπουργείο; Προκάλεσε μια εισαγγελική διάταξη το ίδιο το Υπουργείο. Αν δεν είναι αρνητική, δεν θα είχαμε λόγο να μιλάμε. Η εισαγγελική διάταξη είναι συγκεκριμένη. Θα δώσει άδεια εκμετάλλευσης ή δεν θα δώσει; Και πότε;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.

ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Πράγματι, το θέμα του ζεόλιθου -το είχαμε συζητήσει και την προηγούμενη φορά- στην Ορεστιάδα έχει απασχολήσει την πολιτική ηγεσία για δέκα χρόνια -όπως ακριβώς το είπατε- καθώς και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης.

Το ΥΠΕΚΑ, όπως ξέρετε, πάντα προωθεί -και ειδικά στον ορυκτό πλούτο- όλες τις πρωτοβουλίες για την εκμετάλλευση και την ανάπτυξη αυτών των πρωτοβουλιών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Θα ήθελα να πω εν συντομία, επειδή αναφερόμαστε επί δέκα χρόνια σε αυτό το θέμα -αυτή η ιστορία ξεκίνησε ουσιαστικά από το 2004, απ’ ό,τι είδα και από τα έγγραφα για μια ακόμη φορά, γιατί ήθελα να φρεσκάρω κι εγώ την πληροφόρηση, ενώ εσείς το ζείτε και το ξέρετε πολύ καλύτερα- ότι όντως το αίτημα αυτό το απεδέχθη το 2011 ο τότε Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Από το 2005, απ’ ό,τι διαπίστωσα για μια ακόμη φορά, η Κεντρική Διοίκηση εξέφραζε σταθερά την άποψη –και το ξέρετε- πως η εκμετάλλευση του κοιτάσματος απαιτεί πλειοδοτικό διαγωνισμό βάσει ερευνών των οποίων είχε κάνει το ΙΓΜΕ.

Η άποψη αυτή στο Υπουργείο είχε εκφραστεί, όπως ξέρετε -το είχαμε πει και την προηγούμενη φορά- και από το Νομικό Σύμβουλο του Κράτους και από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Κατόπιν, εξεδόθη η γνωστή -όπως πολύ καλά ξέρετε- απόφαση του προκατόχου μου και νυν Υπουργού ΥΠΕΚΑ, του κ. Μανιάτη, για ακύρωση των πράξεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης του 2011.

Αυτό που θέλω να πω στην πρωτολογία μου είναι ότι το Υπουργείο κράτησε μια συνεπή στάση βάσει των πράξεων και των αποφάσεων που υπήρχαν από τις Υπηρεσίες, από το Νομικό Σύμβουλο του Κράτους και από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Δεν έκανε κάτι διαφορετικό.

Όσον αφορά τις νέες εξελίξεις που πράγματι υπάρχουν -και αυτό είναι σημαντικό για εμάς- αυτή τη στιγμή έχουμε μια σημαντική εκκρεμότητα, καθώς εκκρεμεί η απόφαση του Διοικητικού Δικαστηρίου αναφορικά με την αναστολή της απόφασης κτλ..

Τουλάχιστον αυτό είναι που έχουμε αυτή τη στιγμή σε εκκρεμότητα σαν Υπουργείο, ασχέτως αν μονίμως –και για μία ακόμη φορά το ξαναλέω- η αρμοδιότητα είναι, όπως ξέρετε, στην αποκεντρωμένη διοίκηση. Δεν είναι στο Υπουργείο για το συνολικό έργο.

Θα προχωρήσω στα υπόλοιπα στη δευτερολογία μου, για να μην τρώω τον χρόνο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κύριε Ντόλιο, έχετε το λόγο για τη δευτερολογία σας.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΤΟΛΙΟΣ: Δεν μου αρέσει να αντιδικώ. Επιδιώκω να αξιοποιήσουμε τους ζεόλιθους στο Τρίγωνο του Έβρου. Και μία θέση εργασίας στο Τρίγωνο του Έβρου είναι πολύτιμη σήμερα. Για τη χώρα δε, μία επένδυση αντιλαμβάνεσθε όλοι τι μηνύματα στέλνει.

Δεν μου άρεσε η απάντησή σας, κύριε Υπουργέ, γιατί λέτε ότι περιμένετε μία δικαστική απόφαση. Θα καθυστερήσουμε πάνω από ένα χρόνο. Η δικαστική απόφαση μετά από τις εισαγγελικές διατάξεις είναι βέβαιο ότι δεν θα είναι θετική και υποχρεωτικά εφαρμοστέα. Γι’ αυτό σας λέω ότι δεν μου άρεσε η απάντησή σας.

Δεύτερον, κάτι το οποίο μου άρεσε είναι ότι είπατε πως είναι αρμοδιότητα της αποκεντρωμένης διοίκησης. Είπατε ότι κακώς η πολιτική ηγεσία ακύρωσε. Ήταν παράνομη η ακύρωση της απόφασης του προηγούμενου Γενικού Γραμματέα της αποκεντρωμένης διοίκησης. Όταν η πολιτική ηγεσία βγάζει μία παράνομη απόφαση, τη μαζεύει, την παίρνει πίσω. Χρειάζεται και μία στοιχειώδης γενναιότητα. Λάθη όλοι κάνουμε. Θα πρέπει να την πάρει πίσω και να εκδώσει την άδεια εκμετάλλευσης. Δεν γίνεται αλλιώς. Γελοιοποιούμαστε κυριολεκτικά.

Και θέλω να προσθέσω και ορισμένα άλλα πράγματα. Ζεόλιθο εισάγουμε από τη Βουλγαρία. Είναι συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία έχει πάρει με απευθείας μίσθωση στον Πεντάλοφο του Έβρου άλλη έκταση για αξιοποίηση ζεόλιθου, παρακείμενη από αυτήν που συζητάμε, την οποία δεν αξιοποιεί. Δεν έχει βγάλει ούτε ένα κιλό ζεόλιθο, για να χρησιμοποιήσω μία απλή έκφραση. Θα έπρεπε ήδη να είναι σε διαδικασία διοικητικής αποβολής.

Ξέρετε πώς την πήρε την απευθείας μίσθωση; Με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο έγινε απευθείας μίσθωση στην άλλη εταιρεία. Αντί για διοικητική αποβολή γιατί δεν έχει αξιοποιήσει τον ζεόλιθο, ζήτησε παράταση και πέτυχε παράταση. Η επιχειρηματολογία της ήταν ότι δεν υπάρχει ζήτηση στην αγορά την ίδια στιγμή που εισάγει από τη Βουλγαρία. Έλεος πια!

Έχω τη γνώμη ότι θα πρέπει να εξετάσετε τη στάση των υπηρεσιών του Υπουργείου. Ίσως μία ΕΔΕ θα έδινε πολλές απαντήσεις. Θα πρέπει να δούμε γιατί το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους έβγαλε αυτή την απόφαση. Εγώ το σέβομαι και το υπολήπτομαι αλλά τα ερωτήματα είναι συγκεκριμένα. Όταν λέμε παραδείγματος χάριν ότι έγινε έρευνα κανονική, νόμιμη, με γεωτρήσεις, η οποία δεν έγινε, όταν λέμε ότι αποδείχθηκε η εκμεταλλευσιμότητα του κοιτάσματος που δεν αποδείχθηκε, είναι πολύ φυσιολογικό η απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους να είναι αυτή που ήταν.

Βεβαίως, ο επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης λέει και διάφορα άλλα πράγματα τα οποία θεωρήθηκαν λεπτομέρειες. Νομίζω ότι χρειάζεται μία έρευνα. Πρόκειται για μία αλαζονεία, οίηση, αυθαιρεσία από την πλευρά της διοίκησης κύριε Υπουργέ. Θα διαπιστώσετε πολλά πράγματα.

Έγινε μόλις προηγουμένως μία ερώτηση την οποία απάντησε ο συνάδελφός σας κ. Καλαφάτης. Δεν μπορεί να τίθενται στη Χαλκιδική παραδείγματος χάριν αποκρουστικά διλήμματα στις τοπικές κοινωνίες: Ή θα πεθάνετε από την πείνα λόγω της ανεργίας, επομένως κάποιοι ειλικρινέστατοι άνθρωποι και τίμιοι λένε ναι στην αξιοποίηση του χρυσού, ή θα πεθάνετε από το κυάνιο και κάποιοι ειλικρινέστατοι και τίμιοι άνθρωποι λένε όχι στην αξιοποίηση του χρυσού. Την ίδια στιγμή το ερώτημα στον Έβρο για τον ζεόλιθο δεν έχει ούτε ένα πολίτη που να έχει αντίρρηση. Δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε ακόμη!

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τη δευτερολογία σας.

ΑΣΗΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής): Κατ’ αρχήν να πω το εξής. Πιστεύω ότι το ξέρετε ότι ένα χρόνο που είμαι σε αυτή τη θέση έχω προσπαθήσει από την αρχή να λύσω το δεκαετές πρόβλημα που όντως είναι αρκετά περιπεπλεγμένο. Πιστεύω όμως ότι είμαστε στο τέλος αυτής της διαδικασίας τουλάχιστον κατά την προσωπική μου άποψη.

Θα ήθελα, όμως να πω ότι εδώ εμείς θα πρέπει να ακολουθήσουμε και αυτά τα οποία λένε όχι απλά οι Υπηρεσίες, αλλά και ο Νομικός Σύμβουλος του Κράτους τον οποίο έχουμε στο Υπουργείο, όπως ξέρετε, ο Πάρεδρος. Είναι σαφές για εμάς -και φαίνεται από το νόμο- ότι οι εισαγγελικές διατάξεις που αφορούν διερεύνηση ποινικών υποθέσεων, δεν αποτελούν εκτελεστέες πράξεις για τη Διοίκηση.
Προς επίρρωση αυτού ενημερώθηκα -την προηγούμενη φορά, αν θυμάμαι καλά, δεν το είχε πει αυτό- ότι υπάρχει και άλλη εισαγγελική διάταξη -του 2010-στην οποία μνημονεύονται άλλα ευρήματα του Εισαγγελέα Θεσσαλονίκης.

Επί του πρακτέου: Πιστεύω ότι μάλλον καταλήγουμε στο να έχουμε την απόφαση του Διοικητικού Δικαστηρίου που έχει την αρμοδιότητα επί των αποφάσεων αυτών –εννοώ του Υπουργείου- για να λήξει αυτή η υπόθεση και να γίνει σαφές προς εμάς και προς όλους, με μια τελεσίδικη απόφαση, ότι το Διοικητικό Δικαστήριο Θεσσαλονίκης δίνει την άλφα ή τη βήτα λύση επί του συγκεκριμένου ζητήματος.

Εμείς δεν μπορούμε να προκαταλάβουμε την απόφαση του αρμόδιου Διοικητικού Δικαστηρίου. Αυτό είναι βασικό στοιχείο στην υπόθεση, τουλάχιστον σύμφωνα με τους νομικούς που σας ανέφερα.

Από εκεί και πέρα, όπως είπα και πριν –και το είχαμε συζητήσει εξαρχής από πέρυσι και γι’ αυτό το είχα πει και στην προηγούμενη ερώτηση που είχαμε συζητήσει εδώ στη Βουλή- σε εμένα είναι ξεκάθαρη η αρμοδιότητα του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Το είχα πει. Δεν το λέω σήμερα για πρώτη φορά. Το θυμάστε. Είναι αρμοδιότητα δική του. Η θέση του Υπουργείου -το ξαναλέω- είναι σταθερή και αμετακίνητη. Το είχα πει και την προηγούμενη φορά, πριν από λίγους μήνες που το είχαμε συζητήσει –νομίζω ότι ήταν 2012- το λέω και σήμερα. Είναι αρμοδιότητα του Γενικού Γραμματέα, ο οποίος όντως ερώτησε το Υπουργείο. Το Υπουργείο, όμως, δεν έχει κάτι να απαντήσει σε κάτι που είναι αρμοδιότητα άλλου. Εγώ, δηλαδή, δεν μπορώ να δώσω οδηγίες σε κάποιον -όχι μόνο στη συγκεκριμένη περίπτωση- για θέμα στο οποίο είναι αρμόδιος, ξεκάθαρα από το νόμο, εκείνος.
Ευχαριστώ πολύ.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΤΟΛΙΟΣ: Κύριε Υπουργέ…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κύριε Ντόλιο, δεν προβλέπεται. Γνωρίζετε τον Κανονισμό.
Πρέπει να αρκεστούμε σε αυτά σήμερα. Ίσως να επανέλθετε. Ξέρω το ενδιαφέρον σας για το θέμα.

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ελληνικός Ζεόλιθος
Copyright © 2013 - 2019.